Universums gåva

Universums gåva av Johan Hemmingsson
 
 
 
Lova är en tjej med fötterna på jorden. Hon har äntligen fått ett jobb, hennes fosterfamilj älskar henne och hon har knäppa men alltigenom goda vänner. Dessutom verkar kärleken vara på väg in i hennes liv.
Men desto närmare framtiden honkommer, desto oftare sätter det förflutna krokben för henne, och när hon på sin tjugofemårsdag får en underlig födelsedagspresent så öppnas avgrunden återigen.
En avgrund hon försökt förtränga i så många år.

Universums gåva är en skräckroman där Lova tvingas ta ställning till frågan mänsklligheten ställt sig i alla tider: Lever vi bara en gång?

När jag gick på en entreprenörsprogram nu i höstas, gick nämligen Johan Hemmingsson där. Då köpte jag boken av honom. Den verkade spännande, men jag tyckte inte att den var så spännande som jag trodde att den skulle vara. Den var däremot lättläst och man ville få reda på vad som hänt Lova. Men däremot saknar jag lite mer beskrivningar, om vilken stad det handlar om , hur det ser ut där. Lite för enkelt språk, inte så tilltalande. Dessutom handlade det mycket om det ockulta livet, new age.

Boken får 3 poäng av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0