I den innersta kretsen

I den innersta kretsen av  Viveca Sten



Det är en solig julidag. Förväntan fyller luften och utanför Sandhamn kokar havet av båtar. Alla är där för att beskåda starten på Gotland Runt, norra Europas största havskappsegling.
När startskottet avfyras ligger en stor Swanbåt längst fram, men plötsligt faller den av. Skepparen är skjuten, mitt på öppet hav. Kriminalinspektör Thomas Andersson, som befinner sig i publiken, inser omedelbart allvaret.
Offret visar sig vara Oscar Juliander, vice ordförande i Kungligar Svenska Segelsällskapet. Han är en känd  och etablerad advokat som gärna har synts i medierna. En respekterad familjefar som har rört sig i de högsta samhällskrestarna.
Men snart förstår Thomas och hans kollegor att Julianders tjusiga fasad döljer både hemligheter och lögner och att ingenting är som det verkar på ytan.
Så mördas ytterligare en av segelsällskapets ledamöter...

Denna bok är den fristående uppföljaren till "I de lugnaste vatten".
Det här var min första  lästa bok av Viveca Sten. Tyckte att i början var lite jobbig att läsa. Men sen gick det bättre. Kanske inte en författare som jag kommer att läsa mer av. I alla fall på grund av denna bok. De andra böckerna vet jag ju inte om de är bättre. Den var hyfsad bra och den var lite för svår smält i min smak.

Boken får 3 av 5 poäng


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0