Bok och bild mässan i Luleå

Idag har jag varit på BOK och BILD mässan på Kulturens Hus. Det var ett bra jippo för oss bokälskare, men det negativa var att det var många föreläsningar samtidigt. Man fick gallra ut det man helst ville lyssna på.
Jag var några föreläsningar av varierande slag.
Först var jag på en pratstund med Mattias Alkberg, artist från Luleå och Magnus Ekelund. Intervjuare var inte mindre än Åsa Pedersen. Ämnet för samtalet var skrivande och kreativitet i allmänhet. Mycket inspirerande stund och kul att lyssna på.

Sen var jag på en föreläsning av AnnKatrin Tideström. Hon har skrivit boken Inga på plattan. Där hon har följt diakonian Inga som arbetar i Klara kyrka och hennes arbete, bland hemlösa människor.
Också det var givande eftrsom jag skulle vilja hjälpa hemlösa kanske just genomKlara kyrka eller nåt liknade i Stockholm.

Därefter var Jonas Sjöstedt, politiker och författare av politiska thrillers. Ganska intressant här också.

Luleås kommunalråd Karl Pedersen berättade om sin bok Da capo. Där han berättade hur kultur huset kom till. Och lite om sitt urspung. Intressant.

Skulle ha lyssnat på Mikael Niemi, men orkade inte mer.

Fram med mer kultur i Luleå. Det här var bra.
Och det bästa av allt, det var gratis.

Summa av eftermiddagen: Allt var givande och inspirerande. Nu vet jag vad jag vill göra i mitt liv.

Skriva och hjälpa hemlösa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0