Den farliga leken

Den farliga leken av Mari Jungstedt



Nu har det gått ett tag sedan jag skrev i denna blogg. Men läser gör jag fortfarande. Så nu kommer ett par böcker åt gången. Nu är jag inne i en deckar period så det är många deckare som väntar på att bli lästa. Bra för min egen del också eftersom jag skriver själv en deckare.

Baksidestext:
När gotländska Jenny upptäcks av en modellagentur i Stockholm förändras hennes tillvaro i ett slag. Snabbt blir hon en av de hetaste stjärnorna och slungs in i en värld på catwalken med kändisfester och glamour.
För den några år yngre Agnes har det inte gått lika bra. Hon befinner sig längre bort från sina drömmar än någonsin tidigare.
När den kände fotografen Markus Sandberg råkar ut för ett mordförsök under en modefotografering på den karga, ensliga halvön Furillen på nordöstra Gotland börjar de två unga kvinnornas öden flätas samman. Någon håller ögonen på dem. Någon som vill skipa en egen rättvisa.



Det här är Jungstedts åttonde bok. En mycket bra historia. Nu är jag fast för Mari Jungstedts böcker. Mycket bra. Bättre än Camilla Läckbergs böcker.

Betyg 5 av 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0