Ska vi dela/ Jesus älskar dig

Ska vi dela/Jesus älskar dig av Ylva Eggehorn



Oj denna bok hade jag visst i min bokhylla. Hade nog köpt den på en loppis, kommer inte i håg när och var någonstans. Jag är inte intresserad av poesi, men köpte den ändå. Nu har jag läst den och den är väl rätt hyffsad bra. Vissa texter berörde mig, men inte allt.
Denna poesibok av Ylva Eggehorn kom ut 1973. Men den första delen Ska vi dela kom ut första gången 1970 och den andra delen Jesus älskar dig kom ut 1972. Båda diktsamlingarna ingår i denna volym.

Eftersom detta är min första poesi/diktsamlingar jag läser och inte kan referera till något annat så är den helt okej. En hel del tänkvärt, en del kan jag inte med, förstår ej innehållet.

Får + + + +

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0