Kungsholmsmorden

Kungsholms morden av Lars Bill Lundholm





En ung kvinna hittas mördad i kronobergsparken i Stockholm av några lekande barn. Det är mitt i sommaren och kommissarie Hake kallas in från sin skärgårdssemester för att leda utredningen. Media är inte sena att haka på - mordet har trots all begåtts i parken bakom polisens högkvarter på Kungsholmen och brottsplatsen döps snabbt om till Polisparken. Plötsligt visar det sig att en kvinnlig domare i Högsta Domstolen är inblandad och pressen på polisen ökar ytterligare. Vad kan dessa till synes väldigt olika kvinnor ha haft gemensamt?
Kungsholmsmorden är den tredje delen i Lars Bill Lundholms uppskatade deckarserie om kommissarie Hake, som hyllats av kritiker för sina vackra Stockholmsskildringar och spännande intriger. Tidigare böcker i serien är Östermalmsmorden och Södermalmsmorden.

Lars Bill Lundholm är en författare som jag inte har hört talas om förrän, jag hittade den i en second hand affär.
Honom kommer jag att fortsätta att läsa. Mycket bra skrivet och intrígerna bra.

Betyg 5 av 5

Nu ska jag äta lite mat och sen se på Så mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0