Den mörka ängeln

Den mörka ängeln av Mari Jungstedt



Baksidestext:
"Hennes gråt hade jag fått leva med hela livet. Mitt innanmäte var en behållare, fylld av hennes tårar. från det att jag tog första klivet ur sängen p morgonen var jag medveten om hur de skvalpade runt därinne. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till den dagen det rann över."

Vårvindar viner över Gotland när Visbys nya kongresshall invigs under ett stort kalas med över femhundra gäster. Festfixaren Viktor Algård står för det glittriga arrangemanget, men det ska bli hans sista fest. Dagen därpå hittas han mördad i byggnaden.
Kommissarie Knutas letar motiv bland en grov tonårsmisshandel, en introvert fårbonde, en hemligälskarinna och en försmådd konkurrent. Utredningen ställer honom inför tuffa dilemman, både som tornårspappa och polischef.
TV-journalisten Johan Berg drar i egna trådar och hans nyblivna fru Emma Winarve hamnar mitt i händelsernas centrum och riskerar livet.
Samtidigt pågår i en lägenhet ett samtal med djupa psykologiska bottnar ...

Mari är bara min favorit författare. Ja jag har några till också, men hon är en av dem.
Hennes böcker är så lättlästa och man har svårt att sluta läsa dem.


Får självklart 5 av poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0