Alfabetutmaning 2013

Jag fortsätter med listan alfabetutmaning även under 2013.

Jag börjar om alfabetutnaingen under 2013.   Jag hittade den första listan hos Ett hem utan böcker finns här.  Från 2011.  Som ni ser så blev inte min lista färdigläst. Det blev lite för mycket av författare på samma bokstav i eftrnamnen.

Ni som inte vet hur det går det går till kommer här en kort beskrivning. Jag ska läsa under hela 2013 en bok från varje bokstav i alfabetet, alltså efter författarens efternamn. Det behöver inte vara i alfabetisk ordning utan i den ordning man känner för. Vill någon hänga på listan.

A Andersson Birgitta - Blondie
B
C
D
E
F
G Gerhardsen Carin - Helgonet
H Holt Anne -  Död Joker
I
J Jungstedt Mari -  Den döende dandyn
K Kepler Lars - Hypnotisören
L Lundholm Lars Bill - Södermalmsmorden
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
Y
Z
Å
Ä
Ö
 
 
Ops. Vad lite böcker jag läst under året. Det var lite för att vara jag. Och desutom har jag glömt att skriva in böckerna här, det kan hända att jag har glömt vissa böcker för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0